Powered by Blogger.

Monday, April 18, 2011

HADIAH KAHWIN...NAK BAGI APA???


firstly, nk wish tahniah kat adik lelaki saya yang dh selamat jadi suami kepada mai nordhiya 16/4 yg lepas..dh bertambah lg ahli keluarga..Insyaallah bln 6 nti bertambah sorg lagi sbb akak saya plak yang akan nikah...knduri serentak adik & kakak saya 25/6 nti...hehehe.
3 thn berturut2 mak ayah saya trima menantu tu...
2009 - trima menantu lelaki..Mohd fariz...cik abang saya la tu...hehehe
2010 - trima menantu perempuan plak..kak ana..merangkap isteri satu2nya abang saya..hehehe
2011 - trima menantu perempuan & lelaki...mai & abang lan...hehehe

lepas ni lmbt lagi kot sbb adik saya yang no.2 tu still blaja lg..tahun 2 kat uitm..yang paling bongsu baru drjh 4.

ni le adik lelaki sy, fahmy & isterinya mai...

tak sabar nak balik...tiket flight dh booked. dh lama sebenarnya nk beli tiket tu tp asyik tangguh je..tup2 satu malam tu saya check rate ada promo la...dr rm217 dh jadi rm90 je..apalagi trus le bli..Alhamdulillah, kurang skit le beban..tambang saya pergi balik sandakan - kl just rm266 je termasuk gov tax, insurans & lain2 cas..ce takde promo tu..nk dekat 500 gak rasanya..tu tambang saya sorg...kalau cik abang baliik sekali...tak ke 1000...huhu..
so, sesapa rasa teringin nak jalan2 naik kapal terbang mmg ssuai le tempah sekarang...airasia mmg tgh buat promo skrg ni...hehehehe.

.memandangkan knduri ni 2 pasang pengantin sekali, agak serabut jg fikir nak beli hadiah apa..nak beli cadar sy comfirm akan ada yang akan bagi hadiah tu sbb dh 2 tahun dia cop hadiah tu...kikiki.

kalau nak beli, kena beli yang sama kot supaya adil la kan..xkan sorg saya bagi peti sejuk..sorg lagi bagi periuk nasi je...contoh la ye...bukan le saya nak bagi hadiah peti sejuk...tak la sekaya tu tuk bagi hadiah sebesar tu..lgpun ssh le nak bagi..penat nak balut kotaknya...kikiki.

ada juga cadang nak bagi couple t-shirt je..bru nmpak romantik je bila jejalan pakai baju sama...hehehe..sesuai ke..

nak bagi hadiah cawan or gelas...sure ramai gak yang akan bagi...kalau  boleh nak le lain skit...hadiah yang jarang2 org nak bagi kat pengantin...

balik kampung nti kena ajak seseorang tuk teman saya pilih hadiah, thn lepas beli ngan akak saya, tp thun ni xkan nak ajak dia lagi...dh tentu2 hadiah tu nak bagi dia...hehehe.


idea..idea...=)



2 comments on "HADIAH KAHWIN...NAK BAGI APA???"

ieda on April 18, 2011 at 3:21 PM said...

microwave or oven ... tu yg xtra kalau pasangan yg abru kawin nak .. :)

zih@n on April 18, 2011 at 6:12 PM said...

@ieda
akan msuk dlm list..hehehe..TQ =)

 

My Cinta Kasih Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez