Powered by Blogger.

Wednesday, February 23, 2011

IKAN KERAPU MASAK 3 RASA


Beberapa hari lepas, jiran saya bagi ikan kerapu hasil pancingannya..tgk je ikan tu trus terfikir nak masak 3 rasa..sebab saya tak tau masakan apa lagi yang sesuai dgn ikan kerapu ni..ada yang buat masak stim tapi saya tak brapa suka..
hari ni terhasillah ikan kerapu masak 3 rasa yang dh di plan tu..hehe..jarang sebenarnya masak lauk ikan sebab en.F@riz agak kurang suka makan ikan...


resepi ni blajar dr abg ipar saya..dia memang pandai masak sebab makayah pernah buka kedai makan...kalau buat knduri kecik2 msti suh dia yang masak..best la kakak saya..time ngandung relax je..tgu abg ipar saya blk keje tghari n dia yang akan masak...malam pn mcm tu gak..klu ttba dtg rumah diorg, sekejap je makanan dh terhidang..biasa la org lelaki kan masak laju je...hehe..
berbalik pada menu hari ni..selepas menghafal bahan n cara2 nak buat...1st time try masak 3 rasa, semua puji sedap..part tu yang best...bangga sekejap...maka, tiap kali ada yang teringin saya lah yang ditugaskan tuk masak..pdhal senang je pun..campak je bahan dlm kuali, kacau2 dah siap...huhu.


masa balik kampung hari tu, abah saya dh siap beli bahan2 suh saya masakkan..hehe.sejak jarang2 dapat balik ni memang air tangan saya sangat dirindui kat kampung tu..kikiki..dan sejak dh kahwin & duk rumah sndiri saya memang telah berubah dari seorg yang agak malas nak masak kepada yang agak rajin..google resepi sedap2 & masak tuk suami tercinta smbil harapkan pujian supaya mood saya tuk trus rajin masak berkobar2...hahahahahahaahaha.

3 comments on "IKAN KERAPU MASAK 3 RASA"

Unknown on February 23, 2011 at 11:31 PM said...

Nyam...Nyam..

Abah Yie & Ummi Na on February 26, 2011 at 10:06 AM said...

wah...nampak sedap tu :) memasak satu ibadah..lebih2 lagi memasak untuk suami. teruskan usaha (^_^)

zih@n on February 26, 2011 at 5:39 PM said...

mabk.abubakar: nyam..nyam..=)
abah yie & ummi na: ye..hari2 masak smpi kdg2 dh xtau nk masak apa...hehe

 

My Cinta Kasih Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez