Powered by Blogger.

Wednesday, March 9, 2011

DAGING MASAK SAMUDERA


menu utama hari isnin td, tp baru hr ni tempek dlm blog..Daging Masak Samudera..kasi nama sendiri tu...hehe.

tgk kat pic nmpk mcm gulai daging plak..

daging tu saya suka rebus dulu biar lembut..
kisar cili kering + bawang merah + bawang putih + halia + lengkuas
tumis bahan kisar td..masukkan juga rempah kurma sikit, sos cili skit, serai, bunga lawang, bunga cengkih + kulit kayu manis..
bila dh pecah minyak, masukkan daging bersama air rebusan + santan pekat..
masukkan garam & gula..bila kuah dh agak pekat bleh la tutup api & hidangkan..

anak jiran saya, KakYa, suka sgt lauk ni...tak pernah2 dia makan lepas blk sekolah agama, tup2 hari tu dia makan lagi..padahal dh bawa bekal lauk yg sama...sedap la tu...hehe.

4 comments on "DAGING MASAK SAMUDERA"

wana on March 11, 2011 at 11:24 AM said...

salam kenal n follow... sedapnya nampak gulai daging tu... akak pun suka daging di masak macam ni... makan dengan nasi atau roti.. fuh memang sedap!!!

zih@n on March 11, 2011 at 3:29 PM said...

@wana
sm la..mmg makan menambah2...hehe

Hafriz Mohamad on March 12, 2011 at 10:00 PM said...

nyum3!!!
bru lpas mkn nih..tp, tgok lauk ni, rasa mcm kosong plok prut...hihi

zih@n on March 12, 2011 at 10:29 PM said...

@Hafriz Mohamadhihi..dasyat tu..=)

 

My Cinta Kasih Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez