Powered by Blogger.

Sunday, March 11, 2012

MIMPI MENYUSUKAN BABY


Gigih nak update blog lepas sekian lama berehat..hihihi.

Beberapa minggu lepas aku pergi berubat dekat Pusat Rawatan At-Thobibi cawangan Sandakan. Sebab apa pergi berubat?

Sebenarnya dh 3 kali aku mimpi menyusukan baby. Kan ke Ustaz Sharhan kata kalau mimpi baby ni bahaya. Tambah2 kalau mimpi menyusukan..
Kali pertama aku mimpi baby ni seminggu sebelum majlis kenduri kawen aku.  Mimpi pregnant lps tu bersalin & aku terus susukan baby tu. Tapi masa tu mmg tak ambik kisah sangat sebab fikir mungkin sebab terlampau excited nk kawen & ada ank sendiri...hihihi.

Kali kedua plak, menyusukan baby siapa tah. aku dengan rela hati minta nak nyusukan baby tu, dan kemuncaknya kali ketiga aku minta menyusukan baby yang dipangku oleh hubby aku.

Hasil dari scan yang dilakukan, ustaz tu kata memang ada gangguan. Masa ustaz tu baca surah2 tertentu, aku still ok, elok je menghayati tapi bila ustaz tu tepuk2 belakang aku sambil laungkan azan, tetiba je rasa sebak semacam & menangis tersedu2 kat situ. 

Nasihat aku, kalau ada sesapa yang pernah mimpi menyusukan baby, slalu sakit kepala & sakit belakang. Mimpi jatuh dari tempat tinggi, elok la cuba pergi berubat. Takut ada benda lain yang menumpang dekat kita. Tapi pastikan berubat dekat tempat yang betul ye. 




12 comments on "MIMPI MENYUSUKAN BABY"

Kak Vit on May 18, 2012 at 1:27 PM said...

As-Salam perkenalan..
just nak share tips, istighfar byk2, sbb bila kita istighfar bukan shj hati kita tenang, tetapi syaitan yg duduk dlm salur darah kita pun taknak singgah kat badan kita. Lagi satu, amalkan zikir al-mathurat, 10 ayat pertama tu baca setiap kali rasa hati berdebar2, atau rasa tak sedap badan dan tak sedap hati..
InshaALLAH..:-)

zih@n on May 23, 2012 at 7:03 AM said...

@rafaliah

trima kasih atas tips tu.. :)

R.R.Z on August 28, 2012 at 7:51 AM said...

Hai, salam singgah.

Malam tadi saya mimpi perihal ni gak, mengandung + melahirkan + menyusukan. Tak tahu la sebab teruja sangat nak ada baby ke atau apa. But lately ni ada juga mimpi orang bagi jarum..skang ni memang part tengkuk tu sakit sangat2.

Wallahualam.

Diana on May 10, 2016 at 11:49 AM said...

Saya pun bermimpi bersalin dan menyusukan anak.... Dah lama tak bermimpi seperti ini.... Dulu-dulu selalu juga bermimpi yang sama.. menyusukan bayi... ingatkan sebab dulu nak sangat ada baby.. Skg dah ada baby pun... Bila tengok tafsir mimpi kata ada gangguan jin atau saka... tapi mcm tak percaya je... Wallahualam...

maiza FOREVERLIVING on November 2, 2017 at 7:56 AM said...

baru semalam,sblm tido sakit belakang..minta suami urutkan..
malam mimpi mengandung,bersalin & menyusukan ...

Ajiee on March 27, 2019 at 2:38 PM said...

Sy baru juga semalam mimpi menyusukan baby tapi xtau baby siapa.. Sy khawin pun Belum

Wawa on May 8, 2019 at 8:54 PM said...

Sblm neh sllu jgk mmp bby..pk mgkin sb sy teringin sgt nk anak..tp subuh td mmp hampir2 nk susukan bby tu..pastu tjaga..risau gak bila pk balik..adakah sb terlalu tlalu pk kan nk anak?atau ada maksud disebalik?

Unknown on May 10, 2019 at 1:59 PM said...

Hi biar btl mimpi menyusukn bby ne bahaya...semalm Sy mimpi mcm tu Sy ne bf pun xda tiba2 mimpi kasi susu bby comel n gemuk pula tu...suda tu Sy hppy pula ada bby tu...tpi dlm mimpi tu bby tak mhu isap susu bnyk...

Unknown on June 23, 2019 at 10:31 PM said...

Sama jugak saya pun mimpi bersalin
Menyusukan... Sampai muka bby biru alih sebelah kiri plak.... Kenapa yea... Please sapa yg tahu lebih arriff

Unknown on July 24, 2019 at 11:51 PM said...

kalau masa mengandung mimpi menyusukan budak sama juga ke..sama juga sa mimpi tiga malam berturut2 mnyusukan budak

Unknown on September 21, 2019 at 1:15 PM said...

maaf sy nk tanya sbb sy ada bermimli

Unknown on December 21, 2019 at 6:36 AM said...

Bru je terjadi kt sy...dlm mimpi tu kononnya sy dh berkeluarga..semalam mimpi nk bg susu kt baby..hrp x de ape2 lah..

 

My Cinta Kasih Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez